הסכם ממון על דירה

המציאות בישראל אומרת שכל זוג שלישי שעומד מתחת לחופה, כל זוג שלישי שהתאהב ומרגיש שמצא את החצי השני שלו וכל זוג שלישי שהחליט להתחיל בחיים משותפים עם אדם אחר יגיע למדרגות הרבנות ביום מן הימים. בעקבות הסטטיסטיקה הלא מחמיאה הזו, גוברת בשנים האחרונות התודעה לניסוח הסכמי ממון אשר מגנים על הצדדים בעת פרידה לא מתוכננת. הסכם ממון על דירה למשל מתאים עבור גבר או אישה שמגיעים לחופה עם דירה או שתיים בבעלותם ורוצים להבטיח כי הדירה תישאר בבעלותם גם אם תגיע פרידה בעתיד.

הסכם ממון על דירה, הסכם ממון על רכוש או הסכם ממון על כסף הם רק חלק קטן מרשימה ארוכה של תחומים שבהם אנשים רוצים להיות בטוחים כי רכושם וכספם אינו יעבור לצד השני במקרה של גירושין. אם נודה על האמת, הסכם ממון הוא לא רומנטי במיוחד אבל יכול להיות מאוד יעיל ברגע האמת. למרות הדעה הרווחת כי רק אנשים עשירים מבקשים לנסח הסכם ממון, חייבים להדגיש כי מדובר בהסכם שהופך פופולארי יותר ויותר גם עבור אנשים במעמד כלכלי בינוני ואנשים ממעמד הביניים. הסכם ממון נעשה בעיקר כדי להבטיח את הרכוש בעת פרידה אך גם כדי לנטרל אינטרסים כלכליים כאלה ואחרים, כי במידה וישנם כאלה הם יתגלו בשעה שצריך לחתום על ההסכם.

 

הסכם ממון על דירה – הסיבות

לא פעם, הסכם ממון על דירה הוא לאו דווקא רצונם של הצדדים אלא לחץ מצד בני המשפחה הקרובים. ההורים או הדודים המנוסים מבינים לפעמים קצת יותר טוב מהילדים הצעירים שהולכים להינשא, וזה נובע לא בגלל חוכמה גדולה אלא פשוט גלל ניסיון רב שצברו במהלך חייהם.

הסכם ממון על דירה לא משרת רק את החותם עצמו על ההסכם אלא גם את ילדיו, למעשה הילדים מהנישואים הקודמים (אם יש כאלה) או אפילו הילדים המשותפים שיגיעו בעתיד יכולים לצאת נשכרים או מופסדים מאוד מפרידה, הסכם ממון נועד כדי להגן גם עליהם. סיבה נוספת בגינה זוגות מחליטים לנסח הסכם ממון על דירה לפני או אחרי הנישואין היא לתת גושפנקא אחרונה כי האהבה היא טהורה ואינה נובעת משיקולים זרים.

 

משרד עורכי הדין טל איטקין ליווה כבר לקוחות רבים בעת ניסוח הסכמי ממון על דירה והוא ישמח לעמוד גם לשירותכם. הניסיון, המקצועיות וההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר הם היתרון שלנו על פני האחרים וברגע האמת שתצטרכו להשתמש בהסכם הממון תוכלו להיות רגועים ובטוחים.

דילוג לתוכן