מזונות אישה עובדת

תשלומי מזונות אישה עובדת – האם יש לכך השפעה?

תשלומי המזונות הם תשלומים המגיעים לאישה כל עוד היא נשואה לבעלה או שעדיין לא ניתן צו הגירושין. אישה אשר עובדת ומגיעה למשכורת גבוהה עקב משרה מכובדת או עבודה קבועה במקום מסוים למשך תקופה ארוכה תהיה זכאית לתשלום חלקי בלבד מהמזונות ולא בהכרח לתשלום מזונות מלא., כאשר במקרים מסוימים האישה אף לא תהיה זכאית לתשלומי מזונות בכלל. גם במצב שבו הבעל אינו נהנה מהכנסה גבוהה ואינו יכול לעמוד בתנאי תשלום המזונות, תשלום המזונות יהיה חלקי בלבד. הסכום אשר האישה מקבלת מבעלה אמור להספיק על מנת למלא את צרכיה ולהיות לה עבור מזון, ביגוד, חוגים, אחזקת רכב ודירה, בילויים וכו’. תשלומי המזונות אינם מתחייכים לאוכל ושתייה בלבד אלא גם לצרכים הנוספים של האישה. מזונות אישה עובדת שונים בתכליתם ממזונות אישה אחרת שכן מדובר במקרה מיוחד.

 

מי קובע תשלומי מזונות אישה עובדת ועל סמך מה נקבע הסכום?

במידה והוגשה תביעת גירושין על ידי האישה לבית המשפט לענייני משפחה אזי בית המשפט יקבע את גובה סכום המזונות. במידה והבעל הגיש את התביעה לבית הדין הרבני הרי שהוא זה שיתערב בסכום תשלומי המזונות. תשלום מזונות אישה עובדת יקבע על פי צרכי האישה אליהם הורגלה במהלך חייה עם בעלה, כלומר “עולה עימי ואינה יורדת”. למעשה הבעל מחויב להמשיך לספק לאישה את החיים לה התרגלה במהלך הקשר עם בעלה ולא לפגוע ברמת חייה בגלל הסכסוך ביניהם או בגלל כל סיבה אחרת (למעט מקרים מסוימים כגון בגידה או אישה המוגדרת כמורדת). סכום המזונות נקבע על פי הכנסתו של הבעל ועל סמך הפוטנציאל השתכרות מהרכוש שברשותו. במידה ומשכרותו נפגעת הוא רשאי לבקש מבית המשפט הרבני או המשפטי לענייני משפחה קיזוז חודשי של התשלומים שכן אינו יוכל לעמוד בהם. גם במקרה שבו הכנסתה של האישה גבוהה מהרגיל ייתכן שינוי בסכום התשלומים.

 

האם הבעל יכול להכריח את אשתו לצאת לעבודה?

על פי החוק, הבעל אינו יכול להכריח או ללחוץ על אשתו לצאת לעבוד על מנת שהוא ישלם סכום מזונות פחות. מזונות אישה עובדת יקוצצו משמעותית במידה והאישה אכן עובדת אך היא אינה חייבת לעשות זאת וזו הבחירה הבלעדית שלה. במידה והאישה אינה עבדה במשך שנים ארוכות אין שום סיבה שהיא תצא לעבודה רק משום שבעלה לוחץ עליה לעשות זאת. עם זאת, חשוב להדגיש כי יש לבדוק כל מקרה לגופו. יש להדגיש בנוסף כי אישה עובדת שהכנסתה מספיקה לה לכלכל את עצמה ברמת החיים לה הייתה רגילה אינה תקבל תשלום מזונות ובמקרים מסוימים רק השלמות מזונות לאישה.

 

משרד עורכי הדין טל איטקין מבטיח לסייע לכם וללוות אתכם לאורך כל תהליך הגירושין המורכב והסבוך. עם ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנים בענייני הגירושין ותשלומי מזונות אישה עובדת, כבר ראינו תיקים בעיתיים וקשים אך תמיד עמדנו באתגרים שניצבו לפנינו וטובת הלקוח לעולם הייתה ותהיה מול עינינו. שיתוף הפעולה עם הלקוח שמולנו הוא עקרון בסיסי בעבודה שלנו ובכל צעד ושעל ישנה התייעצות כאשר המילה האחרונה היא כמובן של הלקוח.

דילוג לתוכן