הסכם ממון לאחר נישואין

הסכם ממון לאחר נישואין – אף פעם לא מאוחר מדי להגן על רכושכם

מה ההבדל בין הסכם ממון לאחר נישואין ולפני נישואין, מתי מומלץ לעשות הסכם שכזה והאם זה בכלל כדאי? המשיכו לקרוא וגלו את כל מה שאתם צריכים לדעת.

כיום רוב הזוגות שמתחתנים מבינים את המשמעות העצומה שיש לחתימה על הסכם ממון, כשהוא יכול להגן עליהם במקרים של גירושין בהסכמה או באופן חד צדדי, והדבר הפך להיות נפוץ הרבה יותר מאשר בעבר. זה נכון הן בקרב זוגות צעירים שאחד הצדדים בהם הספיק לבסס את עצמו כלכלית היטב, והן בקרב זוגות מבוגרים שמקיימים נישואין שניים ואשר למדו מטעויות העבר שלהם.

אבל מה עושה מי שלא היה מודע לאפשרות הזו לפני שהתחתן, מי שלא רצה להרוס את החתונה עם רעיון שכזה או פשוט מי שנשוי כבר שנים רבות וכעת מעוניין לערוך הסכם ממון לאחר 20 שנות נישואין? ובכן, אותו דבר בדיוק! אפשר בהחלט לעשות הסכם ממון אחרי חתונה!

 

השוני העיקרי שבין הסכם ממון לפני ואחרי חתונה

בניגוד להסכמי ממון שנערכים לפני הנישואין, אישור הסכם ממון לאחר נישואין מתקבל בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין דתי – רבני אם אתם יהודים, שרעי אם אתם מוסלמים וכדומה. האגרה היא אותה אגרה והתהליך הוא אותו תהליך, אלא שהוא פשוט נעשה מול גוף אחר.

מתי כדאי לעשות הסכם הסכם ממון לאחר נישואין?

לכל אחד יש את הסיבות שלו לערוך הסכם על קניין וכסף עם בן או בת הזוג במקרה של הסכם גירושין חד צדדי או בהסכמה, אך יש כמה מקרים נפוצים שבגללם רוב האנשים בוחרים לעשות הסכמי ממון אחרי שהתחתנו. המקרה הנפוץ ביותר הוא אם קיים חשד שבן או בת הזוג בוגדים או מתכננים להתגרש, ואז כמובן שקיים רצון להגן על זכויותיו של הפרט.

מקרה נפוץ אחר נוגע לקבלת ירושה, למשל סכום כסף גדול או אפילו דירה. אם למשל

 

מכרתם את הדירה שקיבלתם מהוריכם ואז עברתם תהליך גירושין בגיל מבוגר, הכסף שהרווחתם שייך לשניכם כזוג ויתחלק שווה בשווה. עם זאת, בעזרת הסכם ממון אחרי נישואים ניתן להחליט כי כל אחד מבין בני הזוג יקבל את חלקו היחסי לפי החלטתכם, או שאתם תקבלו את הזכות הבלעדית לכל הסכום שנכנס לחשבונכם ממכירת הדירה.

האם בכלל כדאי לעשות הסכם שכזה אחרי חתונה?

יש כמה יתרונות וחסרונות של הסכם ממון שצריך לקחת בחשבון. אמנם מצד אחד הוא יבטיח את עתידכם הכלכלי, אך מצד שני, אם מבקשים לעשות אותו אחרי הנישואין זה עלול לעורר חשדות אצל בן או בת הזוג שלכם בנוגע לנאמנותכם. חשוב עם זאת לזכור כי הסכם יחסי ממון לאחר נישואין לא חשוב רק לכם, אלא גם לילדים שלכם אם יש לכם כאלה מנישואים קודמים. לא משנה עד כמה אתם סומכים על בן או בת הזוג שלכם, אל תתביישו – אם אתם מרגישים שאתם צריכים לעשות הסכם ממון, דרשו זאת ולו למען הביטחון הכלכלי של ילדיכם.

יש לכם שאלות נוספות? אנחנו כאן בשבילכם

מחפשים עו”ד גירושין שלא רק יסייע לכם מבחינה משפטית, אלא יעזור לכם להבין את הנושא לעומק, להבין על מה אתם יכולים להתפשר ועל מה לא כדאי וילווה אתכם באופן צמוד לאורך כל התהליך מתחילתו ועד סופו? אנחנו במשרד עורכי דין טל איטקין זמינים עבורכם ומוכנים לענות על כל שאלה שיש לכם בנושא דיני משפחה וגירושין – מה קורה עם הילד העתידי מבחינה משפטית אם עוברים תהליך של גירושין בהריון, האם ניתן לכלול החלטות בנוגע לילדים במסגרת הסכם טרום נישואין, מה העילות לגירושין חד צדדיים ועוד…

דילוג לתוכן