גירושין עקב בגידה

גירושין בעקבות מקרי בגידה

זוגיות של שני אנשים יכולה להיות מעצימה, מחזקת ומפרה, אך לעתים מוצאים עצמם זוגות נשואים במצב שבו הזוגיות שלהם מגיעה לנקודה שבה אחד הצדדים פוגע ואחד הצדדים נפגע. אף אחד לא רוצה להרגיש נבגד, אך המציאות היא שישנם זוגות שעוברים משבר שכזה, שלא פעם מסתיים בגירושים. מה אומר החוק לגבי גירושין עקב בגידה?

ראשית, חשוב להבין שלא ניתן למצוא הגדרה לבגידה. ישנם אלו שעבורם מבט אל עבר אדם אחר הינו בגידה, בעוד ישנם אלו שתופסים בגידה כפלרטוט מילולי ואלו שעבורם הקו האדום הוא מגיע פיסי. כך לדוגמא, ישנם גם אלו הפותחים את קשר הנישואים ומאפשרים אחד לשני לקיים יחסי מין חוץ לנישואים מבלי שמדובר כלל על בגידה. אם כן, מה היא בגידה?

האם בגידה היא עילה לגירושין?

אם כן, מה היא בגידה והאם היא נתפסת כעילה לפירוק הנישואין? חשוב לציין כי מעידה חד פעמית אינה דומה לרומן מתמשך בכל הקשור לתפיסת הבגידה. הסיבה? המון פעמים ישנם אלו שבוגדים כאשר הסיבה היא שיקול דעת לקוי הנובע משתיית אלכוהול, מצב נפשי מעורער וכדומה. על כן, לפני שפונים אל נתיב כזה של גירושין, כדאי לנסות ולהגיע להבנות שאולי יפתרו את המחלוקת. מנגד, ישנן הבגידות המתמשכות שאינן מבוססות על מקרה חד פעמי. על מנת שתוכלו לפנות אל עורך דין על מנת להוציא לפועל גירושין אחרי בגידה, יהיה עליכם להציג הוכחות לאקט הבגידה.

האם בגידה משפיעה על חלוקת רכוש גירושין על בגידה?

האם אקט של בגידה יכול להשפיע על חלוקת הרכוש בין בני הזוג במקרה של גירושין? מדובר על אחת השאלות היותר שכיחות שיש סביבן סימן שאלה גדול מאד. אם כן, חשוב להבין כי בגידה בתוך מערכת הנישואין אינה פוגעת בכל הקשור לזכויות הרכוש של אף אחד. המשמעות היא שאם אחד מבני הזוג נתפס כבוגד, הוא בשום פנים ואופן לא מפסיד את החלק השווה שלו ברכוש המשותף שנצבר לאורך החיים המשותפים. לעומת זאת, אם המקרה הוא אינו של גירושין בעקבות בגידה של הבעל אלא של גירושין בעקבות בגידה של האישה, הבעל יכול לדרוש על פי הדין העברי לשלול מהאישה את הזכויות שלה על הרכוש, בעוד במקרים בהם הגבר בוגד – הוא לא יכול לאבד את רכושו.

תביעת גירושין בגידה אם כן אינה משפיעה כלל בכל הקשור לשאלת חלוקת הרכוש, זאת על פי חוק יחסי הממון – כך שאין כל משקל לסיבה שבגללה נפרדים. יחד עם זאת, במידה ונוצרו חובות בעקבות הבגידה, יהיה על הצד הבוגד לשאת בחובות שנצברו.

גירושין בעקבות בגידה של הבעל – ההשלכות המשפטיות

המקרה של גירושין בגין בגידה נתפס בצורות שונות בעת שמדובר על בגידה של גברים ובעת שהמקרה הוא בגידה של נשים. בית הדין הרבני מתייחס בחומר רבה לבגידות המגיעות מצד נשים, עד כדי כך שבכוחו של בית הדין למנוע מהאישה לקבל מזונות, תוך שגם לעתים נשללת הזכות להתחלק בנכסים כל עוד היא לא רשומה עליהם. כמו כן, בית הדין הרבני יכול לפסוק גם שהיא אינה יכולה להינשא לגבר שאיתו היא בגדה בבעלה.

ההבדל שבין התפיסות של בית הדין הרבני והתפיסות של בית המשפט לענייני משפחה

שימו לב כי ישנם הבדלים מהותיים בתפיסות של כל אחד מהגופים, כאשר לכל אחד מהם סמכות שונה וייחודית לדון בנושאים כדוגמת גירושים. כל גוף מייצג תפיסה שונה: בעוד בית הדין הרבני מושפע מההלכה הדתית ונתפס כשמרני מאד, הרי שבית המשפט העוסק בענייני המשפחה פועל בגישה ליבראלית-חילונית.

דילוג לתוכן