זמני שהות בחופשות ובחגים (לשעבר "הסדרי ראיה")

חופשות וחגים עם הילדים –  גם כהורים גרושים

כשהחלטתם שעדיף לכם להישאר בקשר ידידותי ולא רומנטי-זוגי, גם החלטתם שלא חשוב מה – אתם לילדים שלכם מעניקים את הילדות היפה ביותר. האמת היא, שלא מדובר על עולמות מקבילים שלא יכולים להיפגש, שכן העובדה שלא הצלחתם להתנהל בשותפות כזוג נשוי, לא אומרת שלא תוכלו להיות הורים טובים הפועלים בשיתוף פעולה מלא על מנת להעניק את החיים הטובים ביותר לילדכם. בעת שאתם מפרקים את החבילה הזוגית, הרי שאתם צריכים להגיע להסכמות בדבר מספר נושאים, לרבות חלוקת חגים להורים גרושים וגם הסדרי ראייה בחופשות.

הסדרי ראיה בחגים – איך זה מתבצע?

ההסדר בדבר החגים, הינו הסדר שבוצע עוד קודם לכן כחלק מהסכם הסדרי הראיה. בעת שהתגרשתם, הייתה בפניכם האפשרות לבחור איך ליצור את הסכם הסדרי הראיה שלכם. לבחירתכם, יכולתם לעשות זאת עם פסיקת בית המשפט לענייני המשפחה, שהם אלו שיצרו את ההסדר המדובר, כאשר ההחלטה נקבעה על פי התרשמות בית המשפט ביחס לטובת הילד. מנגד, הייתה באפשרותכם לעשות זאת גם בצורה עצמאית יותר, עם הסכם שאתם יצרתם שהיה מקבול על שניכם, בו ציינתם את הסדרי הראיה המדוברים, לרבות הסדרי ראייה בחופשות.

יצירת ההסכם על ידכם, וקבלתו באופן הדדי, איפשרה לכם להגיע אל העמק השווה ולהחליט בדבר הסדרי הראיה שיהיו בכל חג ובכל חופשה. כך, מדובר על הסכם המקובל על שניכם, הידוע לכם מראש ואינו טומן בתוכו הפתעות או תחושת קיפוח של אחד מכם כאם או כאב.

למה לא כדאי לבצע הפרת הסדר ראיה בחופשות?

זוכרים מה הבטחתם לעצמכם במעמד הגירושים וחתימת הסכם הסדרי הראיה? הבטחתם אחד לשנייה כי טובת הילדים הינה מטרת העל והינה ניצבת מעל לכל כעת. בעת שאחד מכם יבצע הפרת הסדרי ראיה בחגים, הרי שמי שנפגע מכך הוא ילדכם. במרבית המקרים, בעת שהגעתם אל הסכם חתום שבוצע על ידי עו”ד מוסמך העוסק בענייני המשפחה, הרי שהגעתם להבנות ולכיבוד הדדי של הסכם. לרוב ההפרות מתבצעות בעת שאחד ההורים חש קיפוח ביחס להחלטה שהתבצעה בצורה חיצונית על ידי בית המשפט. על כל פנים, לא הופכים את הילדים לכלי שדרכו את מתדיינים אחד עם השני.

מה קורה בחופשת הקיץ?

בעת שמדובר על החגים, הרי שההסדר המקובל הוא לחלק את החגים במחזוריות של פעם בשנתיים – כך שבכל שנה יבלה הילדה עם האב או האם בחג. מנגד, בעת שמדובר על הסדרי ראיה בחופש הגדול, מקבל הילד זמן בילוי רב יותר עם כל הורה, זאת מאחר ומדובר על חופשה גדולה. הסדרי הראיה לחופשה מסוג זה קצת שונים מההסדר הקבוע, ועל כן נהוג לציין זמנים בנפרד.

למה דווקא עו”ד טל איטקין?

ההחלטה שלכם להיות הורים הכי טובים שיש גם במסגרת שאינה פורמט המשפחה המקובל, היא החלטה נבונה. עו”ד גירושין ומשפחה טל איטקין עוסקת בדיוק בתיקים מסוג זה, וההבנה והידע הרב שלה יכולים לסייע לכם להגיע אל העמק השווה ואל הסכם המקובל על שניכם, בו ינכחו הסדרי ראייה מקובלים בחגים.

דילוג לתוכן